Buku Gambaran Siksaan Dalam Neraka


Untuk entri kali ini, edy nak berkongsi dengan korang sebuah buku yang diterbitkan di negara jiran kita iaitu Indonesia. Buku ini sebenarnya menggentarkan hati para pembaca tau. Tajuknya sahaja sudah menakutkan, Siksa Neraka. Bukan untuk menakutkan semua pembaca tetapi kita bermuhasabah diri seketika. Jom kita selidiki buku ini bersama-sama. Jika korang tidak berani untuk membaca entri ini, sila baca entri yang lain okey. Sebarang kesulitan yang berlaku, edy tidak akan bertanggungjawab. Terima kasih.


Siapa yang tidak tahu neraka? Apakah ada yang mau masuk neraka? Tentu anda tahu apa itu neraka, dan juga anda tidak ingin masuk ke dalamnya kan? Di postingan ini saya akan memberikan ilustrasi siksa neraka dari buku Siksa Neraka terbitan CV. Pustaka Agung Harapan, Surabaya. Buku ini saya beli sekitar ± 10 tahun yang lalu (tahun 1999) dengan harga Rp. 1.000,- . Bukan bermaksud untuk menakut-nakuti, tetapi diharapkan anda bisa sadar dan tobat jika melakukan dosa. Langsung saja saya berikan Pict-nya dan penjelasannya.

  1. Berikut cover buku tersebut :
siksa neraka



  1. Gambar dibawah merupakan ilustrasi di Neraka Jahanam, neraka yang paling dalam. Jika dilemparkan batu ke dalamnya, maka batu itu akan sampai ke dasar selama ± 500 tahun! Disana orang-orang yang digantung dengan kepala dibawah, kaki tangan dibelenggu dengan rantai-rantai yang kuat! Mereka ditenggelamkan ke dalam air yang mendidih, panasnya 1000x panas air yang mendidih di dunia. Itulah siksaan bagi orang yang kufur terhadap Allah (ingkar terhadap Allah / Atheis). Mereka kekal didalamnya.
siksa neraka

  1. Di Neraka Jahim, orang-orang disiksa dengan cara kepala dan tubuhnya disiram dengan cairan tembaga dan timah yang mendidih hingga kulit dan dagingnya hancur! Tidak hanya itu, selanjutnya kepala mereka dipukul dengan benda keras dan tajam hingga otaknya keluar berantakan! Dan siksa ini berulang kali. Ini adalah balasan bagi orang yang selama di dunia enggan melakukan sholat. Masihkah anda tidak melakukan sholat?
siksa neraka

  1. Binatang-binatang raksasa ini menyaksikan pertarungan orang yang selama di dunia mengadu binatang dan main judi! Jika tidak mau bertarung, maka mereka akan dicambuk dengan cambuk api yang dahsyat panasnya. Mereka bertarung sampai mati.
siksa neraka

  1. Mereka dicabik-cabik dan disemburkan api panas oleh ular raksasa, begitulah orang yang selama di dunia meninggalkan puasa.
siksa neraka

siksa neraka
  1. Di Neraka Saqor, setan-setan dihukum, dan untuk mereka yang membiarkan rasa iri dan dengki berkembang dalam dirinya, Allah menyiksa mereka dengan menggunting lidahnya.
siksa neraka

  1. Untuk orang yang keras kepala, tidak mau mendengar kebenaran yang datangnya daripada Allah, maka mereka disiksa dengan cara diguyur dengan cairan yang sangat panas sampai kulit dan daging mereka mengelupas.
siksa neraka

  1. Orang-orang yang selama hidupnya menggunakan mata, telinga, mulut, dan hidungnya untu berbuat maksiat.
siksa neraka

  1. Orang yang sering mengadu domba dan menghasut akan berwajah seperti kera dan memiliki kuku yang super tajam, kemudian mereka akan mencabik-cabik wajah mereka dengan kuku itu.
siksa neraka

  1. Siksaan bagi mereka yang suka berzina, kumpul kebo, melacur, dan makan harta haram. Mereka makan bangkai yang baunya sangat busuk.
siksa neraka

  1. Siksaan bagi pemakan riba.
siksa neraka
siksa neraka
siksa neraka

  1. Bagi mereka yang melakukan hubungan seks sesama jenis (gay / lesbian) dan yang suka melacurkan diri. Alat kemaluan mereka ditusuk.
siksa neraka

  1. Orang yang suka mencuri barang orang lain, merampok, memeras, koruptor, mencari harta secara tidak halal, tangan mereka dipotong dengan benda tajam.
siksa neraka

  1. Orang yang kepalanya seperti babi dan tangan mereka dirantai, kemudian mereka dicabik-cabik oleh ular yang banyak; begitulah siksaan bagi mereka yang sering minum minuman keras.
siksa neraka
siksa neraka
siksa neraka

  1. Mereka lari pontang-panting dengan pakaian api. Mereka itu adalah anak yang durhaka.
siksa neraka

  1. Siksaan buat om dan tante girang, wanita yang melakukan aborsi. Alat vital mereka ditusuk dengan besi panas.
siksa neraka
  1. Punggung mereka disetrika raksasa karena tidak mau bersedekah dan memakan harta anak yatim.
siksa neraka
siksa neraka
  1. Tubuh mereka digigiti oleh serigala yang kelaparan! Begitulah siksa buat orang yang munafik.
siksa neraka
  1. Mereka diberikan narkotika sebagai siksa yang suka menggunakan obat-obatan terlarang.
siksa neraka
  1. Sekelompok orang yang berkepala binatang dan mulutnya menghembuskan api adalah untuk mereka yang merusak rumah tangga orang lain. Dan ada pula bagi mereka yang mengaku umat beragama tetapi tidak membenarkan ajaran agama, mereka dibakar.
siksa neraka
  1. Sekian, berikut pesan di cover belakang buku tersebut.
siksa neraka
Semoga kita dijauhkan dari siksa neraka dan mendapat surga daripada Allah. Amin.


3 orang dah puas hati:

Izwa Kamaruddin said...

Allah...seram nyer...

Edy Ramanov said...

:: Mrs.Eady ::: memang menakutkan. semoga entri akan bagi pengajaran kepada diri edy sendiri dan pembaca yang lain.

Unknown said...

sadar gak kalau tu komik porno