Big Boss Dunia Edy


 Sayalah Big Boss ini blog Dunia Edy. hehehe. Mau kenal sama saya?

Nama: Edy Putra Ramanov

Birthday: September 4

Job: Dulu student skang editor.

Lokasi terbaru: KL ada, Seremban pun ada.

Status: Aku ada little M.K. (arnab kecik, ko ade?)

Aktiviti di masa senggang (chewah...sastera bagai...hihihi): Suka cari benda pelik kat serata dunia pakai internet. Nak pakai duit sendiri gi sana-sini pokailah. hehehe.

Email: Ada aku kesah. Hehehehe


Mula Berblogging: 7 Julai 2008


Kenapa DUNIA EDY?

Sebenarnya edy tak ada idea nak bubuh nama blog masa first time buat blog ni. Masa kat asrama, time tengah sembang-sembang dengan kengkawan, ada sorang kawan edy tercakap camni: "Blog kita tu cam dunia kita sendiri, sebab blog tu milik kita." So, dapatlah inspirasi dari situ tu yang letak nama DUNIA EDY dengan taglinenya "Saya Menulis Anda Membaca". Tagline asalnya "Aku Dah Tulis Tak Reti Ke Nak Baca?" Dapat gak teguran dpd blogger lain. Kasar lak bunyi tagline ko katanya. So, edy tukar kepada yang manis skit bunyinya. hehehe. Namun, edy letak lagi tagline yang baru. Hopefully korang sume boleh terima iaitu: "Koleksi Entri Lain Daripada Yang Lain." Sedap tak? hehehe


Nama asal DUNIA EDY?

Kena bagitau jugak ke? Hehehehe. Oklah, edy citerlah. Nama sebenar blog ni bukan DUNIA EDY. Nama sebenar blog ni ialah KEMBARA SEORANG MADUKARA. Madukara tu korang tau tak apa dia? Madukara tu lebah dalam bahasa klasik Melayu. Tak lama jugak pakai nama tu sebab nampak skema sangat. tu dapat idea nama DUNIA EDY terus je bubuh. Lagipun ni blog edy, suka hati cek lah nak buh nama pa pun kan. hehehe. sabor jelah.




Mak aii sabor jelah dgn pic avatar aku nih. Maaf ya, edy tak merokok ya. Nih saper punyer keje ni hah?!!!

Blog dunia edy ada letak macam-macam entri yang korang tak tahu, yang korang tahu dan yang korang pura-pura tak tahu. hehehe. So, akhir kata enjoylah baca blog ni ok. Daaa.

2 orang dah puas hati:

ashimaru said...

hai..simple but nice...
yg penting be your self kan kan..hehehe saya baru kAT dunia blog..baru2 blajar wat..lau ada idea bg la erk..untk blog baru saya

Unknown said...

nice n cantik... =)