Pantai Sotong Kunang-Kunang


Eh, apa yang banyak kat tepi pantai ni? Warna biru pulak tu. Korang tau tak apa benda ni? Nampak pelik je kan. 

Sebenarnya benda berwarna biru dan menyala ni ialah sotong kunang-kunang. Sotong ni banyak hidup di Toyoma Bay, Jepun. Sotong ni ada kelebihan yang unik di mana ia mampu mengeluarkan cahaya berwarna biru yang dihasilkan oleh sinaran bulan yang diterima oleh luar membran mereka. Unik, kan? Agaknya boleh makan ke tak sotong ni ya?




4 orang dah puas hati:

Tentang Kita said...

subhanallah......cantiknyer

:: Mrs.Eady :: said...

Subhanallah....sgt cantik!!

Ziera Ieyah said...

cantek. tapi xbhye ke stg tu ek??

Edy Ramanov said...

Cik Ziera Ieyah - edy x pasti sama ada sotong ni berbahaya atau tak. setahu edy haiwan yang warnanya terang tandanya ia bahaya dan berbisa.