Punca Kes Pukul Ketua Tingkatan di SMKTHO


Susulan dengan kes penyebaran video seorang pelajar yang merupakan ketua tingkatan di Sekolah Menengah KebangsaaN Tun Hussien Onn (SMKTHO), edy nak berkongsi dengan korang sebab-sebab kenapa kes ini boleh terjadi. Edy mendapat artikel ini dari sebuah website yang sempoi iaitu Froyoplus. Jom baca sama-sama.

Gambar Munir Ismail Pembuli Atau Suspek Utama
Punca sebenar kes buli ketua kelas di SMK Tun Hussein Onn. Menurut laporan, kes tersebut berlaku kerana mangsa yang merupakan ketua kelas membuat laporan kepada cikgu tentang handphone yang dibawa oleh geng terbabit. Oleh kerana tidak puas hati, geng ini memukul mangsa dengan begitu teruk dan tanpa belas kasihan. Pelajar bernama Munir Ismail merupakan suspek utama kes buli di SMK Tun Hussein Onn. Ini adalah suspek yang memukul pelajar tersebut dalam klip video yang disebarkan.
Kes pukul dalam kelas. Wajar disebarkan hingga mereka yg terlibat dapat ditangkap. Keselamatan anak2 di sekolah harus jadi keutamaan, disiplin tidak boleh dikompromi. 3 org pukul seorang yg dikatakan Ketua Kelas.
Walau apapun alasan, tindakan tersebut adalah salah kerana memukul pelajar lain. Pihak polis telah pun mengambil alih kes buli tersebut dan semoga hukuman setimpal dikenakan kepada pelajar terbabit. Video di bawah Bukti Menunjukkan Budak2 ini memukul ketua kelas mereka beramai ramai:
[ sumber ]

4 orang dah puas hati:

Ana Farhana said...

huhuhu.. teringat dulu2 jadi penolong.. mmg agak takut nak bgtau ape2 kat cikgu.. yelah sbesalah antara tanggungjawab dgn masalah2 budak2 nih adehhh

Edy Ramanov said...

Ana Farhana|Tau xper, Cik Ana. Samalah dengan edy pun. Sebab tu tak berani nak pegang apa2 jawatan dalam kelas. Last2 masa tingkatan 1 dapat jadi AJK Kebersihan. Huhuhu

PeRmAtA bIrU said...

budak2 zaman sekarang semakin samseng lah... takutnya...

Anonymous said...

Parah bdk zmn skrg..