Inilah Ulat Beluncas Permata


Subhanallah. Lagi sekali ada penemuan baru di alam ciptaan Allah S.W.T ni. Kali ni edy nak kongsi dengan korang penemuan seorang jurugambar amatur yang menemui seekor ulat beluncas yang pada edy paling cantik di bumi ni iaitu ulat beluncas permata [ jewel caterpillar ] atau nama saintifiknya Acraga coa.

Ulat beluncas yang cantik dan unik ni ditemui di kawasan Cancun, Mexico. Sejujurnya, edy sangat sukakan ulat ni. Kalau korang tengok betul-betul, ulat ni macam berkilat, kan? Sesuailah ia dipanggil ulat beluncas permata. Kat bawah ni edy sediakan kat bawah ni okey. 






Tapi... edy tak suka rupa ulat ni lepas ia menjadi rama-rama. Nak tengok rupanya camne, skrol ke bawah ni okey. 




suka rupa ulat ni jadi ulat jer. xmau jadi rama-rama. huhuhu

4 orang dah puas hati:

Spudin said...

seriously ? whoa ...cool ni ...boleh buat ubat ? hahaa

+kasih+ said...

lepas ulat haruslah dia bertukar ke rama2.. hehehe.. kasih suka kedua2 bentuk tu.. menarik dan istimewa...

Edy Ramanov said...

Spudin: xpastilah boleh ke tak buat ubat.

+kasih+: edy suka masa rupa dia ulat. comel...>0<

@ deqla manjew said...

mula2 cantik, lps tu jadi x cantik pulak...