Eksperimen Merkuri Yang Terbakar


Korang tahu apa itu merkuri? Merkuri ni nama lain dia ialah raksa. Benda ni ada dalam termometer untuk ukur suhu badan tu. Kali ni edy nak kongsi dengan korang, korang pernah tengok tak apa jadi, bila merkuri dibakar? Memang gempak eksperimen ni.

Kat bawah ni edy sediakan video eksperimen merkuri yang dibakar. Dan korang mesti tengok apa jadi dan hasilnya okey. Enjoy.




1 orang dah puas hati:

Jemari Oren said...

wuii macam tu rupanye ye, biar betul