Cikgu Yang Handal Melukis Bulatan Dengan Sempurna


Gambar kat atas ni menunjukkan seorang guru sedang berada dalam sesi pengajarannya. Nama cikgu ni ialah Alexander Overwijk. Dia seorang guru yang sempoi dan kelakar orangnya. Tetapi, ada satu kemahiran yang orang lain tak dapat tandingi daripada dia. Rasanya dia boleh pegang rekod dunia. Iaitu kemahiran melukis bulatan.

Bunyi macam kelakar kan? Tapi, edy nak tanya korang... korang tahu lukis bulatan tak? Asas untuk melukis ialah melukis bulatan. Siapa yang dapat melukis bulatan dengan baik, maka orang itu mempunyai daya kemahiran dalam bidang seni begitu tinggi, dengan kata lain dia boleh melukis dengan baik. Edy sendiri lukis bulatan kat kertas padam banyak kali baru jadi bulat sempurna. Huhuhu. Ada ke antara korang yang boleh celen Cikgu Alexander ni? Dia mampu melukis bulatan sempurna pada papan hitam yang berdiameter 1m kurang sesaat. Rekod dunia tuh. Tak percaya? Jom kita tengok sama-sama.


Korang boleh lukis bulatan selaju dia tak? Hehehe

[ sumber ]

5 orang dah puas hati:

Green Applez said...

is he ur teacher?

Edy Ramanov said...

Green Applez: not at all. hehehe

! tulisan buruk ! said...

hahaha, teringat masa sekolah dulu, lukis bulatan guna duit syiling @ penutup botol.. heheh

Edy Ramanov said...

! tulisan buruk !: edy guna cawan plastik atau sharpener nak lukis bulat. hehehe

Anonymous said...

Dia gunakan lengan sebagai paksi....tpi stil hebat sebab licin & laju.. thumb up